§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Sklep internetowy działający pod adresem www.grind-house.pl (dalej: „Sklep”) prowadzony jest przez:
GRINDHOUSE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą przy ul. Jutrzenki 114E / LU01, 02-231 Warszawa, Polska;
NIP: 5223312199, REGON: 529737828, KRS: 0001129311; kapitał zakładowy: 30 000 zł; data rejestracji: 25 września 2024 r.;
adres e-mail: [email protected]; tel.: 517 629 781.
Adres do zwrotów: ten sam co siedziba Spółki. - Regulamin określa:
- warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu (dalej: „Umowa Sprzedaży”),
- tryb postępowania reklamacyjnego,
- zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep,
- warunki zawierania i rozwiązania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- Postanowień niniejszego Regulaminu zobowiązany jest przestrzegać każdy klient (dalej również: „Klient”) korzystający ze Sklepu.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (z 18 lipca 2002 r.),
- ustawy o prawach konsumenta (z 30 maja 2014 r.),
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (z 23 września 2016 r.),
- Kodeksu cywilnego (z 23 kwietnia 1964 r.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- Korzystając ze Sklepu i podejmując czynności zmierzające do zawarcia Umowy Sprzedaży lub korzystania z usług elektronicznych, Klient akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Dane Klientów przetwarzane są zgodnie z Polityką Prywatności dostępną pod adresem:
www.grind-house.pl/polityka-prywatnosci. Korzystając ze Sklepu, Klient oświadcza, że zapoznał się z tą Polityką i wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych.
§ 2 DEFINICJE
- Formularz Zamówienia – elektroniczny formularz dostępny na stronie www.grind-house.pl, umożliwiający złożenie Zamówienia.
- Klient – osoba fizyczna (Konsument) lub osoba prawna lub jednostka organizacyjna (Przedsiębiorca), która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca umowę ze Sprzedawcą niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową we własnym imieniu.
- Produkt – rzecz ruchoma (w tym także produkt cyfrowy) oferowana w Sklepie, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Regulamin – niniejszy dokument.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.grind-house.pl.
- Sprzedawca / Usługodawca – GRINDHOUSE Sp. z o.o.
- Umowa Sprzedaży – umowa zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem jest sprzedaż Produktów.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, składane za pomocą Formularza Zamówienia, stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Cena – wartość wyrażona w złotych polskich (PLN), jaką Klient jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt; cena widoczna w opisie Produktu nie zawiera kosztów dostawy.
§ 3 INFORMACJE O PRODUKTACH ORAZ ICH ZAMAWIANIU
- Sklep prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
- Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Informacje na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego; Klient składając Zamówienie, składa ofertę zakupu Produktu na warunkach opisanych w Karcie Produktu.
- Ceny Produktów podane są w złotych polskich (PLN) i zawierają wszystkie składniki; nie zawierają kosztów dostawy.
- Zamówienia można składać za pomocą Formularza Zamówienia – 24 godziny na dobę, przez cały rok kalendarzowy.
- Warunkiem złożenia Zamówienia jest zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja poprzez zaznaczenie pola „Akceptuję Regulamin” w Formularzu Zamówienia.
§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Aby zawrzeć Umowę Sprzedaży, Klient musi złożyć Zamówienie za pośrednictwem Formularza Zamówienia zgodnie z § 3.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta.
- Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia (dane Klienta, Produkt, cena, koszty dostawy),
- wzór formularza odstąpienia od umowy,
- Regulamin wraz z pouczeniem o prawie do odstąpienia od umowy.
- Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 2.
- Każda Umowa Sprzedaży zostanie potwierdzona dowodem zakupu dołączonym do przesyłki (paragon lub faktura VAT, jeśli wymagany).
§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące formy płatności:
- przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy:
IBAN: PL 59 1140 2004 0000 3802 8525 0980 (MBank) – w tytule należy wpisać „Zamówienie nr …”. - płatność elektroniczna (szybki przelew online, karta płatnicza) za pośrednictwem zewnętrznego operatora płatności.
- przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy:
- W przypadku przelewu tradycyjnego Klient ma obowiązek dokonać zapłaty w terminie 7 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, o ile umowa nie stanowi inaczej.
- W przypadku płatności elektronicznej Klient realizuje zapłatę przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia.
- Produkt zostanie wysłany dopiero po odnotowaniu płatności na koncie Sprzedawcy (w przypadku przelewu tradycyjnego) lub po pomyślnym zaksięgowaniu płatności elektronicznej.
§ 6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Koszty dostawy Produktu ponosi Klient. Dokładna wysokość kosztów dostawy zostanie wyliczona w trakcie składania Zamówienia i zależy od:
- rodzaju usługi przewoźnika,
- wielkości i wagi Zamówienia.
- Na termin dostawy składa się:
- czas kompletowania Zamówienia (ok. 1–2 dni robocze),
- czas dostawy realizowany przez przewoźnika (zgodnie z deklaracją przewoźnika, zazwyczaj 1–3 dni roboczych) – dostawa odbywa się wyłącznie w dni robocze (pon.–pt., z wyłączeniem świąt).
- Szczegółowe koszty dostawy pojawią się podczas składania Zamówienia i będą bazować na wielkości oraz wadze zamówienia.
- Zakupione Produkty oferujemy wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem usług Poczty Polskiej lub firm kurierskich.
§ 7 REKLAMACJA PRODUKTU
- Podstawą i zakresem odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem w razie braku zgodności Produktu z umową jest ustawa o prawach konsumenta (z 30 maja 2014 r.). Wobec Przedsiębiorcy podstawę rękojmi określa Kodeks cywilny (z 23 kwietnia 1964 r.).
- Sprzedawca odpowiada za brak zgodności Produktu z umową, który istniał w chwili wydania i ujawnił się w ciągu 2 lat od wydania Produktu (chyba że Sprzedawca określił dłuższy termin przydatności).
- Zgłoszenie reklamacji Klient może złożyć:
- pocztą elektroniczną na adres: [email protected],
- listownie na adres: ul. Jutrzenki 114E / LU01, 02-231 Warszawa.
- Klient-Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy do oceny wady; Sprzedawca odbiera Produkt na swój koszt.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Brak decyzji w ciągu 14 dni oznacza uznanie reklamacji za zasadną.
- W razie uzasadnionej reklamacji Sprzedawca, według wyboru Konsumenta:
- naprawi Produkt lub wymieni na nowy, wolny od wad,
- obniży cenę Produktu (o równowartość proporcji wadliwego elementu),
- w razie odstąpienia od umowy – zwróci wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności (w tym koszty dostawy), najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania zwróconego Produktu lub dowodu jego odesłania.
§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient-Konsument zawierający umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając oświadczenie w terminie 14 dni.
- W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
- Zwrot Produktu należy kierować na adres:
GRINDHOUSE Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 114E / LU01
02-231 Warszawa - Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania żądania zwrotu, dokona zwrotu kwoty za Produkt wraz z najtańszym zwykłym kosztem dostawy użytym przez Klienta oraz kosztem dostawy o ile ten był naliczony. Zwrot nastąpi tym samym sposobem, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyrazi zgodę na inny sposób, niewiążący się z dodatkowymi kosztami dla Konsumenta.
- Jeśli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie musi zwracać wyróżniającej się części kosztów dostawy.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument ponosi wyłącznie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
- Termin na odstąpienie od umowy liczy się:
- dla umów, w których Sprzedawca wydaje rzecz, od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta (lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik).
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do:
a) Produktów cyfrowych (np. pliki do pobrania, dostęp do kursu online, licencje) dostarczanych w formie elektronicznej, jeśli:- Klient wyraził wyraźną zgodę na natychmiastowe wykonanie świadczenia przed upływem 14-dniowego terminu,
- został poinformowany o utracie prawa do odstąpienia od umowy przed zawarciem Umowy Sprzedaży (zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta).
b) Towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Klient przed złożeniem Zamówienia zaznacza w Formularzu Zamówienia pole:
„Wyrażam zgodę na natychmiastową realizację zamówienia produktu cyfrowego (np. e-book, dostęp do szkolenia online) przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy i potwierdzam, że rozumiem, iż w związku z tym tracę prawo do odstąpienia od umowy.” - Po rozpoczęciu pobierania/udostępnienia produktu cyfrowego Klient nie może odstąpić od umowy (brak prawa do zwrotu).
- Reklamacje dotyczące wad produktu cyfrowego (np. brak lub uszkodzony plik, problem z dostępem) Klient zobowiązany jest zgłosić w ciągu 14 dni od daty dostarczenia produktu na adres e-mail: [email protected] (lub listownie pod wskazany wyżej adres Sprzedawcy).
- Prawo odstąpienia przysługuje Sprzedawcy i Klientowi również w przypadku niewykonania zobowiązania przez drugą stronę w terminie ściśle określonym w umowie.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz należy wypełnić i odesłać, jeśli Klient chce odstąpić od Umowy Sprzedaży)
Adresat: GRINDHOUSE SP. Z O.O. ul. Jutrzenki 114E / LU01 02-231 Warszawa e-mail: [email protected]
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
– Ja/My (*) ……………………………………………………………………..
[imię i nazwisko Klienta (Konsumenta)]
– Adres: …………………………………………………………………………………
[adres Klienta]
– Adres e-mail: …………………………………………
[adres e-mail Klienta]
– Numer telefonu: ………………………………………
– Numer Zamówienia: ……………………………………
– Data zawarcia Umowy Sprzedaży: …………………………………
– Niniejszym informuję/imy () o moim/ naszym () odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy/produktów (*):
Nazwa produktu: …………………………………………
Ilość: ……………………
Cena: ……………………
– Data otrzymania produktu (lub rozpoczęcia realizacji świadczenia w przypadku produktów cyfrowych): ……………………….
– Data (dzisiaj): …………………………
– Podpis Klienta (tylko w przypadku formularza przesyłanego pocztą): ………………………………
– Czytelny podpis Konsumenta
(*) Niepotrzebne skreślić.
§ 9 RODZAJE I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu zawieranie Umów Sprzedaży Produktów.
- Świadczenie tych usług odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Sprzedawca ma prawo zamieszczać w Sklepie treści reklamowe, które stanowią integralną część Sklepu.
§ 10 WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie usługi „umożliwienie złożenia Zamówienia” jest nieodpłatne.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polega na udostępnieniu Formularza Zamówienia i trwa do momentu złożenia Zamówienia lub zaprzestania jego składania.
- Wymagania techniczne:
- urządzenie z dostępem do Internetu,
- konto e-mail,
- przeglądarka internetowa obsługująca Cookies i JavaScript.
- Klient zobowiązany jest korzystać ze Sklepu zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, poszanowaniem dóbr osobistych i praw własności intelektualnej.
- Niedozwolone jest wprowadzanie treści o charakterze bezprawnym.
§ 11 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu Klient może zgłaszać:
- e-mailem na adres: [email protected],
- listownie na adres: ul. Jutrzenki 114E / LU01, 02-231 Warszawa.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać możliwie najwięcej informacji (opis problemu, data wystąpienia, dane kontaktowe).
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania, i poinformuje Klienta o wyniku.
§ 12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, do czasu zmiany Regulaminu zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe między Sklepem a Konsumentami będą rozstrzygane przede wszystkim polubownie, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. W razie braku porozumienia, spory rozstrzyga sąd powszechny właściwy według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Jak to przeczytasz, to uśmiechnij się mordo 😀
- Powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów i organizacje społeczne ds. ochrony praw konsumentów mogą wspierać Konsumenta w dochodzeniu roszczeń. Konsument może również zwrócić się do platformy ODR (Online Dispute Resolution) pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Klauzula siły wyższej:
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań umownych wynikających z wystąpienia siły wyższej, tj. zdarzeń zewnętrznych, niemożliwych do przewidzenia lub zapobieżenia (np. strajki, katastrofy naturalne, poważne awarie infrastruktury, epidemie), uniemożliwiających wykonanie umowy. W przypadku wystąpienia siły wyższej Sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym fakcie Klienta oraz podjąć działania zmierzające do wznowienia wykonywania Umowy Sprzedaży. - W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.